Dela nyhet
Information om Värmdö knatteliga
18 apr, 09:00 0 kommentarer
Denna säsong är det vår tur att spela i Värmdös knatteliga! Knatteligan är ett så kallat sammandrag/cup för 7-åringar i flick- och pojklag i Värmdö. Spelformen är 3 mot 3 och spelas med nätsarg och små mål, tre utespelare och ingen målvakt. Här kan ni läsa mer om spelformen 3 mot 3: https://aktiva.svenskfotboll.se/tranare/spelformer/.
Ingarö IF tillsammans med de andra fotbollsföreningarna på Värmdö arrangerar Värmdö Knatteliga, preliminära datum är följande:
5/5 Värmdö IF (Värmdövallen)
19/5 Ingarö IF (Ingarö IP naturgräs)
2/6 Mörtnäs IF (Mörtnäs BP)
25/8 Gustavsbergs IF (Farstaborg)
På dessa helger utgår våra ordinarie träningar på lördagar.
Det är såklart frivilligt att vara med på matcherna men vi behöver veta i förväg hur många barn som vill spela så att vi anmäler rätt antal lag till respektive tillfälle. Kallelse kommer via Svenska lag som vanligt.
Ingarö IF är arrangörer den 19e maj
Den 19/5 är det vi i Ingarö IF som är arrangörer och då krävs förutom ledare och klubbens engagemang även hjälp av er vårdnadshavare för att kunna genomföra evenemanget.
Ungefärligt upplägg på dagen ser ut så här:
08.00-09.45 Sarger monteras upp. Kafeteria/försäljning/grill förbereds
10.00-12.00 Hälften av lagen spelar sina matcher
12.00-14.00 Resterande hälften av lagen spelar sina matcher
14.00-15.00 Nedmontering av sarger, avetablering av kafeteria/grill/försäljning
Som arrangerande lag, behöver vi hjälp med:
8-10 st som hjälper till att bygga/riva nätsarg
(Värmdö kommuns idrottsdrift kör ut/hämtar sargerna och är med och visar hur man bygger, men behöver vuxnas hjälp att bygga/riva)
3-4 st i kafeterian i föreningshuset
2-3 st som sköter grillen
I samband med att ni svarar på om era barn kommer i Svenska lag, ber vi er som har möjlighet att hjälpa till under dagen att fylla i LISTAN med ert för- och efternamn vid den aktivitet som ni vill hjälpa till med.
Vi hoppas att så många spelare som möjligt vill vara med i knatteligan! Det är en bra och rolig övning för barnen i hur det går till vid matcher och turneringar. För oss ledare och föräldrar blir det, inte minst den 19 maj, en försmak på det engagemang som även fortsatt i barnens föreningsliv kommer att förväntas av oss. På köpet får vi gemenskap bland barn och föräldrar vilket är positivt.
Hör av er till kansliet eller oss ledare om det är några funderingar kring detta.
Kommentarer